U novi "jaris" koji se pravi u Fracuskoj ne samo za evropsko tržište uloženo je 90 miliona evra,

U novi "jaris" koji se pravi u Fracuskoj ne samo za evropsko tržište uloženo je 90 miliona evra, ali da se ne radi o pukom "zatezanju bora", restilizaciji, govori podatak da je ugrađeno čak 900 novih delova!

ZA prezentaciju treće generacije "jarisa" japanski gigant "Tojota" je izabrao zemlju lala i vetrenjača, Holandiju, a među novinarima iz celog sveta priliku da isproba "model 2017" imao je i izveštač "Novosti".

U novi "jaris" koji se pravi u Fracuskoj ne samo za evropsko tržište uloženo je 90 miliona evra, ali da se ne radi o pukom "zatezanju bora", restilizaciji, govori podatak da je u ovom modelu ugrađeno čak 900 novih delova!

Namera japanskih inženjera i dizajnera je bila da dobiju još aktivniji, dinamičniji izgled, sofisticiraniji automobil, sa reduciranom bukom, sa znatno unapređenim bezbedonosnim karakteristikama, modernijom kabinom, krcatom najnovijim tehnološkim rešenjima, ali i s jednim sasvim novim motorom - benzincem od 1,5 litara. Uz ovaj motor u "jarisa" će se ugrađivati i 1,0-litarski benzinac, a naravno, i ovaj "jaris" ima svoju hibridnu verziju (više od 40 odsto prodatih "jarisa" je sa hibridnim pogonom), a očekivanja su da će taj broj sve više rasti.

Izmenjene su i prednje i zadnje svetlosne grupe, nove su felne, boje. Unutrašnjost je takođe znatno osvežena, tu je i novi TFT ekran. Rekosmo, unapređene su bezbedonosne karakteristike i sada je u "jarisu 2017" implementiran ceo "Tojotin" "sejfti sens", sistem koji između ostalog obuhvata i sistem za upozorenje pre sudara, automatsko kočenje u kriznim situacijama, prepoznavanje nevoljnog napuštanja kolovozne trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova...

Novi "jaris" je još efikasniji, ekološki još bliži "Tojotinom" nastojanju da maksimalno čuva planetu.

Potrošnja goriva je smanjena, u realnim uslovima, za 12 odsto! Hibridna" verzija troši samo 3,3 litra benzina na 100 kilometara. Benzionac od 1,0 litara as 69 KS oko 4,1 a 1,5-litarski sa 111 KS 4,2 litra. Emisija CO2 kod slabijeg benzinca je 95 grama po km, kod snažnijeh 103, a "hibridna" verzija svega 75 g/km.

 Novi "jaris" će na naše tržište doći u maju. Cena će, okvirno, biti oko 500 evra viša nego za prethodni model - kaže Aleksandra Graovac iz "Tojote Srbija".