Maštate o holivudskom šiku s crvenog tepiha?

Maštate o holivudskom šiku s crvenog tepiha? Balenciaga, Giambattista Valli, Givenchy, Dior, Chanel to čine nemogućim za obične smrtnike. Njihove kreacije koje spadaju pod "haute couture" koštaju kao stan ili kuća.

Za to postoji dobar razlog. Najbolje ćete shvatiti ako pogledate brojeve koje smo pronašli.

Dizajnirana haljina visoke mode može da košta 9.000 evra za dnevnu varijantu, preko 38.000 evra (koktel haljina) do 85.000 evra (večernja haljina). To su zaista impozantne cifre, i jeste preskupo je. Pogledajte video kako nastaje jedan takav model.

Većina vaše garderobe je napravljena u fabrikama i to brzo, dok su komadi visoke mode tretirani kao umetnička dela. Valentino je rekao da krojači jednu haljinu prave nekoliko stotina sati, dok je za jednu venčanicu na primer, potrebno oko 1.000 sati. Da biste imali bolji odnos - to je 41 dan ili oko pet nedelja.

I još jedan detalj - svaki odevni predmet se šije ručno. To modno "porađanje" se dešava u jednom od 11 studija dizajnera (Chanel, Dior, Gaultier,...), a svako od njih mora da izbaci 75 modela godišnje da bi moglo da se kaže da je "haute couture". Takve modne kuće zapošljavaju oko 5.000 ljudi od čega 2.200 švalja.

Komad haute couture mora zadovoljiti striktna pravila francuskog Ministry of Industry i Fédération Française de la Couture dok modna kuća mora prikazati dve kolekcije visoke mode i to u januaru i julu.

Ono što je zanimljivo je da se preskupa visoka moda oslanja na kupovnu moć smešno malobrojne klijentele. Samo 2.000 žena na svetu kupuju takve haljine, a od toga samo su 200 njih lojalne, redovne mušterije.

Čak 60 odsto klijenata čine Amerikanke, a u ostalih 40 su Ruskinje, Kineskinje i gospođe sa Srednjeg istoka. Godišnje se proda oko 1.500 haljina visoke mode. Zato je modnim kućama često nemoguće da od njih naprave ozbiljan profit. Sav sjaj i glamur investiran u takve preskupe komade je važan za brend i povećava prodaju "običnijih" proizvoda koje nude (parfemi, satovi, torbe...).

- Couture kolekcije su kao marketniški alat koji prodaje sporedne proizvode tog brenda - parfeme, naočare, modne detlje - rekao je Amerikanac Nick Verreros.

Izvor:noizz.rs