Bistrinu mozga mogu da očuvaju svakodnevne vežbe za razvijanje inteligencije

Boravite svakog dana 40 minuta na svežem vazduhu, hodajte brzo, ako ste dešnjak probajte da više koristite levu ruku, igrajte šah.

Bistrinu mozga mogu da očuvaju svakodnevne vežbe za razvijanje inteligencije i memorije. Preporučuje se igranje društvenih igara, poput šaha, sudokua, karata, domina, a dobar mentalni trening je i rešavanje ukrštenih reči. I fizička aktivnost, svež vazduh i zdrava hrana, takođe, pozitivno utiču na poboljšanje pamćenja. 

Stručnjaci savetuju da se na svežem vazduhu svakodnevno boravi najmanje 40 minuta, jer će se tako povećati koncentracija kiseonika u organizmu, koji je i najvažnija "hrana za mozak". Za fizičku aktivnost treba izdvojiti oko 45 minuta svakoga dana. Žustar hod koji blago ubrzava puls i stimuliše krvotok, jedna je od fizičkih aktivnosti koja doprinosi boljem pamćenju. 

Još bolji je tzv. neurobik koji objedinjuje sistem vežbi za podsticanje mentalnih sposobnosti, a napravili su ga Amerikanaci Lorens Kac i Mening Rubin. Glavni zadaci su stimulacija rada mozga i očuvanje dobre memorije. Vežbe mogu da rade svi uzrasti, od sedam do 107 godina. Deca da bi trenirala pažnju i navikavala se na usvajanje novih sadržaja, a odrasli da bi bili mentalno aktivni i da bi sprečili demenciju. 

Predložene vežbe su jednostavne, ali izuzetno efikasne. Ne zahtevaju mnogo vremena, novca, ni dodatne pripreme. Mogu da se rade bilo gde i bilo kada, u kući, parku, prevozu, na poslu. Čak i dok jedete, ili se tuširate, možete da iskoristite vreme da izoštrite vijuge.

Vežba 1. 

Probajte da hodajte po stanu žmureći. Obavezno ispružite ruke ispred, da biste izbegli povređivanje. To je odlična vežba za koncentraciju. 

Vežba 2. 

Ako ste dešnjak, pokušajte da obavljate uobičajene aktivnosti po kući levom rukom, i obrnuto. Recimo, kada perete zube, četkicu držite u suprotnoj ruci od one kojom pišete. 

Vežba 3. 

Nemojte da idete na posao ili u prodavnicu uvek istim putem. Češće menjajte maršrutu kojom prolazite, jer ćete tako omogućiti čulima da upijaju nove informacije. Na taj način ćete jačati i mozak, ali i mišiće na nogama. 

Vežba 4. 

Upalite televizor i potpuno ga utišajte. Pokušajate po mimici, izrazima lica i ostalim prizorima koje vidite na ekranu da otkrijete o čemu razgovaraju učesnici emisije.


Vežba 5. 

Ako volite da čitate modne magazine, za promenu kupite neki koji se bavi ekonomijom, ili pročitajte članak o životinjama. Promenite s vremena na vreme fokus, izoštrićete tako svoju pažnju, ali se nemojte odreći svojih interesovanja. 

Vežba 6. 

Pokušajte da promenite životni tempo. Ako ste spori, postavite sebi zadatak da se ubrzate, a ako ste žustri, radite natenane. Promena prirodnog tempa odličan je trening za koncentraciju. 

Vežba 7. 

Isplanirajte vikende, ali da svaki bude potpuno drugačiji od prethodnog. Jednom posetite znamenitosti u gradu, sledeći put otiđite na izlet u prirodu. Izaberite neku pozorišnu predstavu, a sledeće nedelje krenite u bioskop ili na koncert. 

Vežba 8. 

Pričajte anegdote, viceve i šale, to je veoma korisna mentalna aktivnost. Humor razvija kreativnost i umne sposobnosti.


Poslednje stručno tumačenje izložbe 'Kroz objektiv' u Gal
Poslednje stručno tumačenje izložbe 'Kroz objektiv' u Gal
Guši se kulturno obilje planete
Guši se kulturno obilje planete
Da li je moderno doba ubilo umetnost?
Da li je moderno doba ubilo umetnost?
Žene DADE - Jedna moguća izložba
Žene DADE - Jedna moguća izložba
Neverovatna životna priča slikarke Tamare de Lempicke!
Neverovatna životna priča slikarke Tamare de Lempicke!
Музеј „Мацура“: Овде уметници и
Музеј „Мацура“: Овде уметници и
EJBEL FERARA SVEČANO OTVORIO BELDOKS
EJBEL FERARA SVEČANO OTVORIO BELDOKS
Muški akt, hrabre žene, ulična umetnost ili Nemanjići
Muški akt, hrabre žene, ulična umetnost ili Nemanjići
Otvoreni legati Danojlića i Markovića
Otvoreni legati Danojlića i Markovića
Predstava na pet jezika 'Gorski divovi' i u Subotici
Predstava na pet jezika 'Gorski divovi' i u Subotici
Кикиндски Музеј Terra на месту стар
Кикиндски Музеј Terra на месту стар
Болест је не спречава да буде пра
Болест је не спречава да буде пра
Nova sezona Reflektor galerije
Nova sezona Reflektor galerije
„Gardijan“ uvrstio naš Muzej savremene umetnosti među
„Gardijan“ uvrstio naš Muzej savremene umetnosti među
Zbirka Maldiva u udruženju Adligat
Zbirka Maldiva u udruženju Adligat
Želite li zeca u sosu, ili na platnu
Želite li zeca u sosu, ili na platnu
Besplatna škola filma na Otvorenom univerzitetu
Besplatna škola filma na Otvorenom univerzitetu
Za balet ne postoji starosna granica
Za balet ne postoji starosna granica
Pesnička revolucija
Pesnička revolucija
Ejbel Ferara gost festivala Beldoks
Ejbel Ferara gost festivala Beldoks
Po­e­zi­ja – naj­sup­til­ni­ja umet­nost Persijana
Po­e­zi­ja – naj­sup­til­ni­ja umet­nost Persijana
Otvaranje izložbe  MOMČILA MOME ANTONOVIĆA
Otvaranje izložbe MOMČILA MOME ANTONOVIĆA
Izložba Nikole Džafa “ Večera za zeca“
Izložba Nikole Džafa “ Večera za zeca“
Luvr otvara izložbu u Teheranu
Luvr otvara izložbu u Teheranu
Otvorena izložba 'Seme – prapotencijal'
Otvorena izložba 'Seme – prapotencijal'
Почело пријављивање за 18. фестив
Почело пријављивање за 18. фестив
Umetnost za sve:
Umetnost za sve:
Надреалистички поглед на свет
Надреалистички поглед на свет
Rezidencijalni program MSUV
Rezidencijalni program MSUV
Slike Igora Vasiljeva
Slike Igora Vasiljeva
Uskoro šesti Beogradski Irski Festival
Uskoro šesti Beogradski Irski Festival
Virtuelna tura kroz Galeriju Matice srpske
Virtuelna tura kroz Galeriju Matice srpske
Nauka i umetnost ruku pod ruku
Nauka i umetnost ruku pod ruku
Frljićeva 'Kletva' događaj godine u Poljskoj
Frljićeva 'Kletva' događaj godine u Poljskoj
Alinejin video kurs savremene umetnost
Alinejin video kurs savremene umetnost
Umetnost za sve!
Umetnost za sve!