Bistrinu mozga mogu da očuvaju svakodnevne vežbe za razvijanje inteligencije

Boravite svakog dana 40 minuta na svežem vazduhu, hodajte brzo, ako ste dešnjak probajte da više koristite levu ruku, igrajte šah.

Bistrinu mozga mogu da očuvaju svakodnevne vežbe za razvijanje inteligencije i memorije. Preporučuje se igranje društvenih igara, poput šaha, sudokua, karata, domina, a dobar mentalni trening je i rešavanje ukrštenih reči. I fizička aktivnost, svež vazduh i zdrava hrana, takođe, pozitivno utiču na poboljšanje pamćenja. 

Stručnjaci savetuju da se na svežem vazduhu svakodnevno boravi najmanje 40 minuta, jer će se tako povećati koncentracija kiseonika u organizmu, koji je i najvažnija "hrana za mozak". Za fizičku aktivnost treba izdvojiti oko 45 minuta svakoga dana. Žustar hod koji blago ubrzava puls i stimuliše krvotok, jedna je od fizičkih aktivnosti koja doprinosi boljem pamćenju. 

Još bolji je tzv. neurobik koji objedinjuje sistem vežbi za podsticanje mentalnih sposobnosti, a napravili su ga Amerikanaci Lorens Kac i Mening Rubin. Glavni zadaci su stimulacija rada mozga i očuvanje dobre memorije. Vežbe mogu da rade svi uzrasti, od sedam do 107 godina. Deca da bi trenirala pažnju i navikavala se na usvajanje novih sadržaja, a odrasli da bi bili mentalno aktivni i da bi sprečili demenciju. 

Predložene vežbe su jednostavne, ali izuzetno efikasne. Ne zahtevaju mnogo vremena, novca, ni dodatne pripreme. Mogu da se rade bilo gde i bilo kada, u kući, parku, prevozu, na poslu. Čak i dok jedete, ili se tuširate, možete da iskoristite vreme da izoštrite vijuge.

Vežba 1. 

Probajte da hodajte po stanu žmureći. Obavezno ispružite ruke ispred, da biste izbegli povređivanje. To je odlična vežba za koncentraciju. 

Vežba 2. 

Ako ste dešnjak, pokušajte da obavljate uobičajene aktivnosti po kući levom rukom, i obrnuto. Recimo, kada perete zube, četkicu držite u suprotnoj ruci od one kojom pišete. 

Vežba 3. 

Nemojte da idete na posao ili u prodavnicu uvek istim putem. Češće menjajte maršrutu kojom prolazite, jer ćete tako omogućiti čulima da upijaju nove informacije. Na taj način ćete jačati i mozak, ali i mišiće na nogama. 

Vežba 4. 

Upalite televizor i potpuno ga utišajte. Pokušajate po mimici, izrazima lica i ostalim prizorima koje vidite na ekranu da otkrijete o čemu razgovaraju učesnici emisije.


Vežba 5. 

Ako volite da čitate modne magazine, za promenu kupite neki koji se bavi ekonomijom, ili pročitajte članak o životinjama. Promenite s vremena na vreme fokus, izoštrićete tako svoju pažnju, ali se nemojte odreći svojih interesovanja. 

Vežba 6. 

Pokušajte da promenite životni tempo. Ako ste spori, postavite sebi zadatak da se ubrzate, a ako ste žustri, radite natenane. Promena prirodnog tempa odličan je trening za koncentraciju. 

Vežba 7. 

Isplanirajte vikende, ali da svaki bude potpuno drugačiji od prethodnog. Jednom posetite znamenitosti u gradu, sledeći put otiđite na izlet u prirodu. Izaberite neku pozorišnu predstavu, a sledeće nedelje krenite u bioskop ili na koncert. 

Vežba 8. 

Pričajte anegdote, viceve i šale, to je veoma korisna mentalna aktivnost. Humor razvija kreativnost i umne sposobnosti.


Pet jasnih znakova da vam nedostaje vitamin B12
Pet jasnih znakova da vam nedostaje vitamin B12
Vežbe za bolje pamćenje
Vežbe za bolje pamćenje
Boje za tetoviranje štetne po zdravlje?
Boje za tetoviranje štetne po zdravlje?
Naučnici izumeli četkicu koja otkriva probleme sa srcem
Naučnici izumeli četkicu koja otkriva probleme sa srcem
Da li stalno osećate umor?
Da li stalno osećate umor?
Evo šta se dešava sa vama dok ste pod anestezijom
Evo šta se dešava sa vama dok ste pod anestezijom
8 stvari koje stvaraju rak
8 stvari koje stvaraju rak
Kljukamo se užasno jakim lekovima, a umiremo od infekcija
Kljukamo se užasno jakim lekovima, a umiremo od infekcija
Pronađen novi način za lečenje raka
Pronađen novi način za lečenje raka
Otkriven lek protiv tumora?
Otkriven lek protiv tumora?
Lekovi iz prirode koji smiruju nerve
Lekovi iz prirode koji smiruju nerve
Ova namirnica je riznica zdravlja
Ova namirnica je riznica zdravlja
Kako je rizik od raka dojke povezan sa gojaznošću
Kako je rizik od raka dojke povezan sa gojaznošću
Da li želudac može da 'pukne' od previše hrane?
Da li želudac može da 'pukne' od previše hrane?
Prava istina o bananama:Evo koliko kalorija zaista imaju
Prava istina o bananama:Evo koliko kalorija zaista imaju
Novi lekovi uništavaju svaki trag leukemije
Novi lekovi uništavaju svaki trag leukemije
Sagorevanje masti, kilogrami sami odlaze
Sagorevanje masti, kilogrami sami odlaze
Moderne naočare za sunce
Moderne naočare za sunce
Puls utiče na mozak
Puls utiče na mozak
Prva transplantacija matičnih ćelija iz pupčanika u Srbij
Prva transplantacija matičnih ćelija iz pupčanika u Srbij
Kako da savladate mučninu tokom putovanja
Kako da savladate mučninu tokom putovanja
Ako imate nekog ko boluje od srca ovo morate da znate
Ako imate nekog ko boluje od srca ovo morate da znate
NARODNA MEDICINA Maslačak reguliše šećer
NARODNA MEDICINA Maslačak reguliše šećer
Toplo hladno opterećuje već zgrčene mišiće
Toplo hladno opterećuje već zgrčene mišiće
Stomatolozi izuzeti iz plana zapošljavanja
Stomatolozi izuzeti iz plana zapošljavanja
Od 1. oktobra sva deca će morati da prime JOŠ JEDNU VAKCIN
Od 1. oktobra sva deca će morati da prime JOŠ JEDNU VAKCIN
Koliko je šetnja važna za srce?
Koliko je šetnja važna za srce?
Trudnoća Sačuvajte zube i lep osmeh
Trudnoća Sačuvajte zube i lep osmeh
PROBLEMI SISTEMA ZAKAZIVANjA
PROBLEMI SISTEMA ZAKAZIVANjA
Alergije sve teže lekara sve manje!
Alergije sve teže lekara sve manje!
Zahtev za zamenu knjižice nije podnelo 521.759 osiguranika
Zahtev za zamenu knjižice nije podnelo 521.759 osiguranika
Kako EKRANI uništavaju naše OČI
Kako EKRANI uništavaju naše OČI
Simptomi anemije najizraženiji su u proleće
Simptomi anemije najizraženiji su u proleće
Novi okviri, nove forme za naočare
Novi okviri, nove forme za naočare
Da li nam vreme diktira život?
Da li nam vreme diktira život?
Besplatna kontrola zdravlja u petak u kadici na Spensu
Besplatna kontrola zdravlja u petak u kadici na Spensu