BMW X2, neuništivi Mercedes G i dakarski junaci

Još od oktobra prošle godine za nama nije bila ovako uzbudljiva sedmica.

Iz prethodne smo nasledili dešavanja na Dakaru 2018, uz dramaturgiju koju mogu da prirede ovi veliki junaci na dva i četiri točka. Ne zna se gde je bilo uzbudljivije, da li u klasi kamiona gde se cepala jedna sekunda ili kod motociklista gde su se u vodstvu smenjivali kao na traci ili kod automobilista gde je Peugeot uz peh favorita ipak uspeo odoleti naletima Toyote.

Srećom uz nekoliko povreda sve je prošlo bez žrtava a i naš Gabor je stigao živ i zdrav do cilja. Sve to je za Vas stručno ispratio naš automobilski novinarski "matador" Đorđe Đenić.

Uporedo da Dakarom, odvijala se i jedna sasvim drugačija borba na sajmu automobila u Detroitu. Iako je orijentisan prema američkom kupcu, bilo je tu i poslastica za nas evropljane. Moram priznati, uživao sam najviše u modelima koji još uvek odolevaju naletu poluautonomnih četvrororočkaša. Srce poskoči na novi Mercedes G, Ford Ranger, a prijalo je i upoznati BMW X2 i VW Passat.

Čak smo dočekali i "vaskresenje" Land Rovera Defender sa ni manje ni više nego V8 monstrumom ispod haube. U najavi je i restilizacija Škode Fabie, a i Mercedes ja "zabacio udicu" sa takođe najavom AMG modela u čistoj elektrici.

Na ranije objavljene podatke da je Volkswagen najveći svetski proizvođač, javila sa Renault-Nissan alijansa koja tvrdi da je ona No. 1 u 2017. godini po broju prodatih vozila. Biće tu neke arbitraže pa uskoro očekujemo istinu.

U svakom slučaju odlično im ide, deoničari su zadovoljni jer prištedelo se na sve strane pa čak i na bezbednosti novog Dustera, koji se na Euro NCAP testu jedva domogao tri zvezdice od mogućih pet.

Kao grom iz vedra neba udarila je vest iz Opela ili bolje reći PSA grupacije da nemački proizvođač preskače sajam u Ženevi, jer nema šta ponuditi novo. Bogami francuzi su odlučili da zavedu red u ovoj pomalo marksističkoj Opel filozofiji gde se uzimalo prema potrebama a radilo u skladu sa mogućnostima.