Novi grabljivac


Nakon osam godina


Kompaktni pikap Ranger u okviru kompanije Ford pojavio se sad već davne 1983. godine, čime je započet ulazak Forda u ovu klasu popularnih pikap „truck“ automobila. S obzirom na kvalitet i široko tržište ovog modela, Ford Ranger ubrzo je postao lider klase na svetskom tržištu. Ipak, kako to čini se samo Ford ume, ovaj model nije se suštinski modernizovao decenijama. 

Ford, evidentno potpuno novim modelom pokušava da ispravi greške iz prošlosti, predstavljajući Ford Ranger Raptor 2019.

S obzirom da su ovakvi pikap modeli veoma popularni u Australiji, na Tajlandu, kao i u ostalom delu azijskog Pacifika, nije ni čudo što je se prvo pojavljivanje Ford Ranger Raptora vezuje za taj deo sveta, a najavljeno je da će tamo početi i prva prodaja osnovnog modela 2019. godine. Osim toga, Ford Ranger Raptor 2019. dizajniran je i probno testiran upravo u Australiji, a predstavljen na Tajlandu. Ovo jasno pokazuje važnost tih tržišta za kompaniju Ford i pick-up modela. Međutim, najavljeno je da će i kupci u SAD-u dobiti priliku da ga kupe veoma brzo nakon toga, početkom sledeće godine. Najnoviji fordov off-road preti da zaseni popularnost F-150 Raptora, jednog od najboljih pikapova na tržištu, visokim performansama prilagođenim izbirljivim ukusima truck fanova, kao i različitim terenima i tržištima širom sveta. 


Dimenzije i dizajn

Na prvi pogled novi Ford Ranger Raptor izgleda kao umanjena verzija F-150, ali i znatno veći model od nekadašnjih fordovih Raptor kompaktnih pikapova. Standardna verzija koja je prva predstavljena dužine je 5.398 mm, širine 2.180 milimetra i dosta impresivne visine za ovaj model od 1.873 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 1.710 mm. Minimalni klirens je povećan na 283 milimetra, čime se dobilo i na ukupnoj visini i izgledu vozila. 

Kao što je već rečeno, Ford Ranger Raptor 2019 je dizajniran u Australiji, pa se na već na prvi pogled vidi da je njegov dizajn univerzalniji od standardnog američkog izgleda ovakvih pikap trakova, što nam daje za pravo dag a očekujemo i u Evropi. Na prednjoj strani, upadljiva nova rešetka preuzima stilsko rešenje od prvog fabričkog off road pikapa F-150 Raptor. Značajno uvećan natpis FORD, ponosno je postavljene unutar dizajna rešetke. Prednji branik uključuje nove LED maglenke sa funkcionalnim vazdušnim cevima koje pomažu u smanjenju otpornosti vazduha. Koristeći kombinovane materijale, prednji branici sada deluju funkcionalnije odnosno otpornije na udarce karakteristične za vožnju izvan asfalta. Unapređen, savitljiv oblik blatobrana prilagođen je dugim vožnjama po različitom terenu. Kada je reč o bojama u kojoj će biti dostupan novi Ford Ranger Raptor, stiže u osam mogućih boja, uključujući Lighting (sjajno) Plavu verziju, zatim Race Crvenu, Shadow Crnu, Frozen Belu, kao i jedinstvenu boju za Ford Ranger Raptor, Conkuer Grei (“Siva koja osvaja”). Kontrast sa Dino (peščano) Sivom, pomaže da se još više naglasi izgled ovog potpuni novog modela vozila. Iako je u Detroitu predstavljena samo tzv. SuperCab konfiguracija sa zadnjim poluvratima u “kontraš” stilu otvaranja, standardni model Ranger Raptora trebalo bi da ima uobičajena zadnja vrata. Najavljena su tri nivoa opreme – Labor XL, Midlle XLT i Pro-luxury Lariat, a svaki nivo imaće svoje Chorme i Sport varijante, u zavisnosti da li kupac želi vise hroma ili plastičnih delova i opreme. U izboru su i LED farovi, kao i felne od 17 ili 18 inča. Specijalno razvijene za ovaj model i prilagođene za sve vrste terena, BF Goodrich 285/70 R17 gume deluju veoma snažno i otporno, a pneumtaici mere prečnik od 838 mm i širinu od 285 milimetra.

Enterijer


Unutrašnjost Ranger Raptora nudi prilagođeni dizajn (Ford Performance DNK) sa visokim kvalitetom izrade, skladnih boja i izdržljivih materijala pogodnih za off road vožnju, ali i za svakodnevnu upotrebu. Sedišta su specijalno dizajnirana za off road vožnju po različitim terenima, omogućavajući vozaču da se dodatno opusti u takvoj vožnji čak i pri većim brzinama, a istovremeno pružajući i vrhunsku udobnost na asfaltnom putu. Korišćenje meke kože na sedištima uz dodatna ojačanja na određenim mestima, pokazuje veliku praktičnost u izboru i kombinaciji materijala. Dizajn unutrašnjosti, kao i propratna oprema takođe podsećaju na model F-150, pa je tu i Sync3 sistem za povezivanje pametnog telefona ipreko Aple CarPlay i AndroidAuto funkcije, a u izboru opreme su i veći monitor (8.1 inča), navigacioni system i 4G bežični internet za do deset telefona i/ili tablet.

Mehanizacija, agregati i perfomanse


Iako je mnogo toga još uvek nepoznato, predstavljenu promo verziju Ford Ranger Raptor pokreće 2.0 litarski dizel motor sa dva turbokompresora (Bi-Turbo), a najveća snaga mu je 213 KS (157 kW) uz 500 Nm obrtnog momenta. Osim što je V-6 sigurno rešenje u budućnosti, dilema je da li će se Ford odlučiti i na 2.3 ili 2.7 litarske EcoBoost turbo benzinske aggregate (280-350 ks/420-475 Nm).

Svemu ovome treba dodati i 10 brzinski automatski menjač (jedina opcija za sada), kao rezultat “ljubavi” Forda i General Motorsa. Snaga prenosa je standardna zadnja vuča ili opcioni prenos na sva 4 točka. Predviđa se da će kupci u SAD do kraja 2019. godine moći da biraju između svih pomenutih verzija, kao i dizel/benzinskih varijanti Ranger Raptora.

Iako i sam težak 3,8 tona Ranger Raptor 2019 ima kapacitet za teret od dodatnih 2500 kg, kao i posebno ugrađene konektore za vuču za zadnje strane. U “prikolici” je obezbeđeno obilja prostora, veličine 1560x1743 mm (vise od 2.7 kvadrata), pa je fordov Ranger Raptor 2019 pikap trak idealan za vikend istraživačke ture po različitim uslovima (pustinja, sneg, asfalt) koje zahtevaju dodatnu opremu, dok je pomenuti kapacitet takođe dovoljan za transport npr ,džet-skija ili potrebe za rad i transport kabastih stvari tokom nedelje.
Rezime

U narednom period očekuje se snažnija kampanja i više dostupnih informacija o razvijanju novog Ford Ranger Raptor pikap trucka. Predstavljeni model 2.0 bi turbo dizelaš se očekuje na tržištu do početka sledeće godine po startnoj ceni od oko 25.000 dolara. Ovo poslednje naravno važi za kupce u SAD. Ukoliko potvrdi kvalitet prethodnih Ranger modela i isprati perfomanse verovatno najboljeg Ford off road vozila ikada Raptora F-150, Ranger Raptor bi mogao sledeće godine ozbiljno da promeni stanje stvari na tržištu pikap truck vozila i zauzme lidersku poziciju na istom veoma brzo.