Multitalentovani klasik

Pored brojnih noviteta predstavljenih na ženevskom sajmu automobila, nova verzija jednog dobro poznatog modela postala je apsolutni hit. Audi A6!

Sa novim A6, Audi predstavlja osmu generaciju svog uspešnog full-size sedana i donosi brojne inovacije u svim poljima. Bilo da se radi o digitalizaciji, udobnosti ili sportskom uživanju – elegantno oblikovani Audi A6 je novi višetalentovani predstavnik svoje luksuzne klase.


Šlag na tortu

Potpuno novom A šesticom Audi je stavio tačku na nov priču svojih najluksuznijih limuzina. Retrospektivno idući, prošle godine najpre je predstavljen novi A8, zatim A7, a za sajam u Ženevi sačuvano je možda i ono najlepše – miks sporta i luksuza, novi A6. Skoro 15 godina posle prvog Audija A6, osma generacija ovog modela uključuje u borbu sa pristiglim BMW 5 serije ili Mercedesa E klase.

Dizajn i dimenzije 

Na prvi pogled, eksterijer deluje kao kombinacija klasičnog stila visoke klase i dodatno poboljšanih sportskih perfomansi. 

U poređenju sa svojim vršnjacima iz kuće novi A6 je zauzeo očekivano mesto.

Audi A6 dugačak je 4.939 milimetara, što je za 7 mm duže od prethodnika, sa širinom povećanom za 12 mm (1.886) i visinom od skoro “metaripo” (1.457 mm ili 2 mm više od modela koji ostavlja iza sebe). Međuosovinski razmak iznosi 2.924 mm, što je recimo svega 7 centimetara manje od na izgled dosta većeg modela A8. 

Paleta boja za novu Audi A šest seriju ima 14 različitih nijansi, od kojih je čak 7 potpuno novo. Pored osnovne verzije, kupci mogu da biraju između dva različita sportska dizajna eksterijera, uz naravno neizbežni top S line paket. 

Dok od napred A6 deluje sličan sportskom srodniku A7, od nazad je on možda bliži osmici, usled karakteristične hromirane ukrasne lajsne koja spaja stop svetla. Ipak,drugačije oblikovanim farovima i nešto užom maskom hladnjaka, A6 je itekako istakao svoju unikatnost. Može se reći da je ovim dizajnom prednjeg dela Audi priznao i da je možda pogrešio kada je u pitanju izgled A8 i beskonačno rastezanje maske hladnjaka. 

U ponudi su i tri različite konfiguracije farova, uključujući najluskuzniju HD Matrix LED varijantu (kao i kod A8)

Novi Audi A6 je po svemu manji od osmice, ali ne toliko sportski kao A7. Naravno, nove stilske karakteristike su oprezno involvirane kako ne bi izazvale previše diskusije uz maksimalno smanjenje rizika da se postojeći kupci prethodne generacije osete uvređenim i prevaziđenim preko noći.

Enterijer i tehnologija

Kada je reč o unutrašnjosti A6, najpre je primetna ekstremna digitalizacija, na kojoj Audi insistira u svim svojim luksuznim limuzinama. To se pre svega odnosi na 3 velika displeja, od kojih svaki igra svoju ulogu u ovom višestruko talentovanom Audi izdanju. Dok se najveći, 12,3-inčni nalazi iza redizajniranog upravljača i služi za prvi pogled vozača (instrument tabla), druga dva od 10,1 i 8,6 inča smešteni su jedan ispod drugog desno od vozača na centalnom grebenu i konzoli. Većim koordiniše upravljanje čitavim multimedijalnim sistemom vozila (od navigacije, preko panoramskih kamera do ozvučenja), dok se pomoću manjeg reguliše klimatizacija i sve ostale funkcije koje utiču na komfor putnika u automobilu. 

Poput svih Audi luksuznih limuzina, i novi A6 poseduje elektronski sistem asistencije koji omogućava poluautonomnu vožnju, kao i sistem paketa pomoći pri parkiranju, koji uz pomoć visoke tehnologije kojim je auto opremljen radi apsolutno samostalno i bez vozača. Modernizovana sedišta imaju opcije ventilacije i masaže, a uz doplatu kupci će moći da biraju niz pogodnosti, poput velikog panoramskog krovnog prozora, posebnog audio sistema ili opcije osveživača mirisa u kabini. Audi naglašava i višeprostora u kabini od prethodnih A6 modela, dok je zapremina gepeka od 530 litara ostala nepromenjena.

Mehanizacija, agregati i perfomanse

Start ponude je putem trolitarskog turbo benzinskog motora TFSI V6, sa 340 KS (250 kW) i 500 Nm obrtnog momenta. Raspolaže klasičnim sedmostepenim S-tronic automatskim menjačem, uz naravno Quattro pogon na sva 4 točka. Tu je i 3.0 V6 TDI koji poseduje 286 KS (210 kW i 620 Nm), a spojen je sa osmobrzinskim automatskim menjačem i takođe legendarnim Quattro pogonom. Obe verzije motora poseduju blago hibridni elemenat kao standardnu opremu za povećanje energetske efikasnosti ali i zarad smanjenja emisije izduvnih gasova.U praksi ovde se radi o 48 V sistemu koji usled inercije omogućava automobilu samostalni pogon na kratke staze pri brzinama između 55 i 160km/h sa potpuno ugašenim glavnim motorom. Naravno prisutan je i sistem za rekuperaciju električne energije pri brzinama manjim od 22 km/h kada strat/stop sistem rukovodi radom agregata sa unutrašnjim sagorevanjem. 

Novi A6 prema prvim podacima 100 km/h dostiže za 5,1 sekundu, a maksimalno elektronski ograničena brzina iznosi 250 km/h

Ko se na sajmu u Ženevi zaljubi u novi Audi A6 moraće da sačeka “letnju romansu”, jer u prodajne salone nova šestica stiže u junu, i to sa cenom od 58.050 evra, za osnovnu A6 Sedan 50 TDI Quattro verziju (sa 3.0 dizelmotorom i 286 ks). Poređenja radi, on će biti za skoro 10 hiljada evra jeftiniji od godinu dana starijeg brata A7 (67.800 evra), i za preko 30 hiljada evra jeftiniji od po motoru i opremi adekvatnog Audi A8.

Za više utisaka uz realan STAV ali i emociju, čekamo ga na testu!