Na konkurs za izlaganje u Galeriji “Reflektor” u novoj sezoni 2018. godine javio se veliki broj umetnika

Galerija “Reflektor” u bivšoj užičkoj kasarni, koju vodi Udruženje vizuelnih umetnika Užica (UVUU), počinje 16. aprila novu izlagačku sezonu izložbom “Projektovana arhitektura Sonje Jankov - prvom u nizu postavki kojima će predstaviti više od 20 domaćih i stranih autora, uz programske novitete.

Prva vaninstitucionalana inicijativa u Užicu, osnovana u cilju aktivnog uključivanja umetnika i kustosa kroz saradnju sa lokalnom zajednicom, Galerija “Reflektor” uspela je tokom prethodne izlagačke sezone da se visoko pozicionira na likovnoj sceni nizom aktivnosti i raznovrsnim programom, u kojom su učestvovali i umetnici iz Srbije, ali i iz Nemačke, Holandije, Švajcarske i Australije - kroz kustoske izložbe i autorske projekte.

Na konkurs za izlaganje u Galeriji “Reflektor” u novoj sezoni 2018. godine javio se veliki broj umetnika, a stručni žiri, koji su činili istoričari umetnosti Slađana Petrović Varagić i Saša Janjić, te umetnici Branislav Nikolić i Božidar Plazinić, napravio je selekciju koja podrazumeva saradnju sa više od 20 umetnika iz zemlje i inostranstva - u okviru samostalnih umetničkih projekata, uz zajedničku izložbu članova UVUU-a “Doba obnove II”.

Počev od umetničkog projekta Sonje Jankov, program Galerije “Reflektor” za 2018. godinu obuhvata i izložbe Sofije Vojinović (ciklus Kompozicija) i Milke Žunjanin (Prostor i Prostorne kompozicije), Saše Tatića (Homewards), Mile Panić (Landscape is a work of mind), Nine Milivojević i Miloša Gavrilovića, studenata umetničkih fakulteta iz Užica, Uroša Zvizdića (Dobro mesto), Veljka Vučkovića (The suspicious collective) i Dejana Krstića (ciklus portreta), Marine Kostić (Housework graffiti, Between wish and possibility. Everyday life i ciklus skulptura) i Ane Cvijanović (ciklusi Touch, Crowd, Geneza), Miodraga Manojlovića (Neprestano i bez cilja), Jelene Micić (prostorna instalacija Oranž) i Snežane Zlatković (Fenomen transparentnosti: Transformacije gradskog pejzaža), Ivane Aranđelović (Imaginarni medicinski izveštaj), Radeta Tepačevića (ciklus slika) i Mladena Lazarevića (Soul-searching), te Filipa Baralića i Biljane Cicvarić, članova UVUU. Posebno će biti predstavljen i Umetnički prostor U10 iz Beograda (izlažu Lidija Delić, Nina Ivanović, Sava Knežević, Isidora Krstić, Iva Kuzmanović, Nemanja Nikolić i Marija Šević).

Izložba Sonje Jankov Projektovana arhitektura”, kojom počinje nova sezona Galerije “Reflektor”, obuhvata četiri autorska video rada koja su nastala u okviru projekata posvećenih arhitekturi: Pokretni motel (2015), Pinktogrami Novog Sada (2017), GIF i arhitektura: vizuelna praksa kao kritika (od 2014) i Studija slučaja: SPENS (2014).

Projektovanjem, arhitektonski objekti menjaju lokaciju i u zavisnosti od ugla projekcije, posetioci mogu da postanu deo nje. Na taj način se stvara nov odnos doživljaja, tela i arhitekture koji je u okviru umetničkih radova drugačiji nego u samoj arhitekturi. Pokretni motel je dokumentacija privremene instalacije u prostoru koja reprodukuje jedan paviljon motela koji je sagradio značajan jugoslovenski arhitekta Ivan Vitić. Uveličavanjem tehničkog creteža arhitekte do proporcije koja je slična onoj koju ima objekat - sada spomenik kulture u Hrvatskoj, instalacija omogućava da ovaj motel putuje u različite izložbene prostore, a ne samo da bude statičan arhitektonski objekat koji posećuju gosti. Korišćenjem crvene, žute i plave, povlači se paralela sa modernizmom i osnovnim bojama Bauhausa.

Instalacija i video su izrađeni u okviru specijalnog projekta Bijenala mladih umetnika Mediterana i Evrope, održanog 2015. u Milanu.

Rad Pinktogrami Novog Sada fokusiran je na (pozni) modernizam u Novom Sadu, stvarajući grafičke piktograme za najznačajnije objekte tog perioda u budućoj Evropskoj prestonici kulture (2021). Većina tih objekata nije prisutna ni u jednom turističkom vodiču.

Dugogodišnji kustoski projekat GIF i arhitektura: vizuelna praksa kao kritika posvećen je sistematizaciji, očuvanju, izlaganju i prezentovanju animiranih GIFova koji se tiču arhitekture i prostora. Projekat povezuje nove medije i arhitekturu kroz radove umetnika, arhitekata, kao i institucija, udruženja i organizacija koje se bave arhiektonskim nasleđem. Kako je okruženje GIFa internet, lako mu se gubi originalan kontekst i projekat ima upravo za cilj da  sačuva taj kontekst i autorstvo GIFova kroz različite javne programe i onlajn kolekciju koja broji više od 300 radova.

Izložba Sonje Jankov Projektovana arhitektura”, kojom počinje nova sezona Galerije “Reflektor”, obuhvata četiri autorska video rada koja su nastala u okviru projekata posvećenih arhitekturi: Pokretni motel (2015), Pinktogrami Novog Sada (2017), GIF i arhitektura: vizuelna praksa kao kritika (od 2014) i Studija slučaja: SPENS (2014).

Projektovanjem, arhitektonski objekti menjaju lokaciju i u zavisnosti od ugla projekcije, posetioci mogu da postanu deo nje. Na taj način se stvara nov odnos doživljaja, tela i arhitekture koji je u okviru umetničkih radova drugačiji nego u samoj arhitekturi. Pokretni motel je dokumentacija privremene instalacije u prostoru koja reprodukuje jedan paviljon motela koji je sagradio značajan jugoslovenski arhitekta Ivan Vitić. Uveličavanjem tehničkog creteža arhitekte do proporcije koja je slična onoj koju ima objekat - sada spomenik kulture u Hrvatskoj, instalacija omogućava da ovaj motel putuje u različite izložbene prostore, a ne samo da bude statičan arhitektonski objekat koji posećuju gosti. Korišćenjem crvene, žute i plave, povlači se paralela sa modernizmom i osnovnim bojama Bauhausa.

Instalacija i video su izrađeni u okviru specijalnog projekta Bijenala mladih umetnika Mediterana i Evrope, održanog 2015. u Milanu.

Rad Pinktogrami Novog Sada fokusiran je na (pozni) modernizam u Novom Sadu, stvarajući grafičke piktograme za najznačajnije objekte tog perioda u budućoj Evropskoj prestonici kulture (2021). Većina tih objekata nije prisutna ni u jednom turističkom vodiču.

Dugogodišnji kustoski projekat GIF i arhitektura: vizuelna praksa kao kritika posvećen je sistematizaciji, očuvanju, izlaganju i prezentovanju animiranih GIFova koji se tiču arhitekture i prostora. Projekat povezuje nove medije i arhitekturu kroz radove umetnika, arhitekata, kao i institucija, udruženja i organizacija koje se bave arhiektonskim nasleđem. Kako je okruženje GIFa internet, lako mu se gubi originalan kontekst i projekat ima upravo za cilj da  sačuva taj kontekst i autorstvo GIFova kroz različite javne programe i onlajn kolekciju koja broji više od 300 radova.


Poslednje stručno tumačenje izložbe 'Kroz objektiv' u Gal
Poslednje stručno tumačenje izložbe 'Kroz objektiv' u Gal
Guši se kulturno obilje planete
Guši se kulturno obilje planete
Da li je moderno doba ubilo umetnost?
Da li je moderno doba ubilo umetnost?
Žene DADE - Jedna moguća izložba
Žene DADE - Jedna moguća izložba
Neverovatna životna priča slikarke Tamare de Lempicke!
Neverovatna životna priča slikarke Tamare de Lempicke!
Музеј „Мацура“: Овде уметници и
Музеј „Мацура“: Овде уметници и
EJBEL FERARA SVEČANO OTVORIO BELDOKS
EJBEL FERARA SVEČANO OTVORIO BELDOKS
Muški akt, hrabre žene, ulična umetnost ili Nemanjići
Muški akt, hrabre žene, ulična umetnost ili Nemanjići
Otvoreni legati Danojlića i Markovića
Otvoreni legati Danojlića i Markovića
Predstava na pet jezika 'Gorski divovi' i u Subotici
Predstava na pet jezika 'Gorski divovi' i u Subotici
Кикиндски Музеј Terra на месту стар
Кикиндски Музеј Terra на месту стар
Болест је не спречава да буде пра
Болест је не спречава да буде пра
Nova sezona Reflektor galerije
Nova sezona Reflektor galerije
„Gardijan“ uvrstio naš Muzej savremene umetnosti među
„Gardijan“ uvrstio naš Muzej savremene umetnosti među
Zbirka Maldiva u udruženju Adligat
Zbirka Maldiva u udruženju Adligat
Želite li zeca u sosu, ili na platnu
Želite li zeca u sosu, ili na platnu
Besplatna škola filma na Otvorenom univerzitetu
Besplatna škola filma na Otvorenom univerzitetu
Za balet ne postoji starosna granica
Za balet ne postoji starosna granica
Pesnička revolucija
Pesnička revolucija
Ejbel Ferara gost festivala Beldoks
Ejbel Ferara gost festivala Beldoks
Po­e­zi­ja – naj­sup­til­ni­ja umet­nost Persijana
Po­e­zi­ja – naj­sup­til­ni­ja umet­nost Persijana
Otvaranje izložbe  MOMČILA MOME ANTONOVIĆA
Otvaranje izložbe MOMČILA MOME ANTONOVIĆA
Izložba Nikole Džafa “ Večera za zeca“
Izložba Nikole Džafa “ Večera za zeca“
Luvr otvara izložbu u Teheranu
Luvr otvara izložbu u Teheranu
Otvorena izložba 'Seme – prapotencijal'
Otvorena izložba 'Seme – prapotencijal'
Почело пријављивање за 18. фестив
Почело пријављивање за 18. фестив
Umetnost za sve:
Umetnost za sve:
Надреалистички поглед на свет
Надреалистички поглед на свет
Rezidencijalni program MSUV
Rezidencijalni program MSUV
Slike Igora Vasiljeva
Slike Igora Vasiljeva
Uskoro šesti Beogradski Irski Festival
Uskoro šesti Beogradski Irski Festival
Virtuelna tura kroz Galeriju Matice srpske
Virtuelna tura kroz Galeriju Matice srpske
Nauka i umetnost ruku pod ruku
Nauka i umetnost ruku pod ruku
Frljićeva 'Kletva' događaj godine u Poljskoj
Frljićeva 'Kletva' događaj godine u Poljskoj
Alinejin video kurs savremene umetnost
Alinejin video kurs savremene umetnost
Umetnost za sve!
Umetnost za sve!